עיצוב דירת קבלן: מה לדעת לפני שמקבלים את המפתחות

רכשתם דירת חדשה מקבלן? מהכיוון הראשון, נראה שאתם מתחילים מנקודה הנחה יתרה, אך יש הרבה לדעת ולעשות לפני שמתחילים את התכנון האדריכלי והעיצובי של הבית החדש שלכם.

התחלה מוקדמת – איך להתחיל?

לפני שמקבלים את המפתחות, כדאי להתכונן מראש ולקבל החלטות עיצוביות עם אדריכל פנים. הסיבה לכך היא שמרבית הקבלנים מאפשרים שינויים בעיצוב פנים, כחלק מבניית המעטפת, מה שיכול לחסוך זמן ועלויות. עליכם להגדיר את הגישה שלכם לעיצוב, לזהות את הסגנון שאתם מחפשים, ולהבין אילו שינויים יכולים להיווצר בלי להוסיף עלויות לא צפויות.

תיקון תוכנית הדירה לפני הכניסה

אחת הדרכים המוצלחות לתכנון דירת קבלן היא באמצעות תיקון תוכניות הדירה לפני הכניסה לדירה בעבודה משותפת עם אדריכל הפנים ומחלקת שינויים. כאן המקום להשים דגש על כתבי הכמויות, העלויות הכלולות בתוכניות שינויים ואילו אינן כלולות.

תקציב – הגבלות ואפשרויות

כאשר אתם מתחילים את העבודה עם קבלן, חשוב להגדיר את התקציב מראש. זה יעזור להבין אילו פתרונות אפשריים יש לכם ומה התקציב לכל חלל. כמו בכל פרויקט, יש לזכור שיש צורך לשמור על ריכוז על התקציב כדי למנוע עלויות בלתי צפויות.

התכנון החשוב ביותר

אחד האלמנטים החשובים בעיצוב הפנים מאת דירת קבלן הוא אופן חלוקת החדרים וזרימת החלל, לא תמיד התכנון האדריכלי שאושר לקבלת היתר תואם את צרכי בני הבית וברוב הפעמים אף מהווה כשל תכנוני. כאן זאת ההזדמנות לעצב את חלוקת הבית בצורה הרמונית ונכונה תוך ראייה רחבה על שנים נוספות קדימה כמו צפי יציאת הילדים מהבית, אופן אירוח וכו׳.

סיכום – התכנון המוקדם מתחיל כבר מעכשיו

התחלה מוקדמת בתכנון העיצובי של דירת הקבלן שרכשתם היא המקום להתחיל לחלום ולהגשים את הרעיונות. אז למי תרצו לפנות: אדריכל בתים פרטיים או לסטודיו של אדריכלים מקצוענים?

 

אז איך מתחילים?

שלב 1: פגישת היכרות

מיפוי הצרכים, הרצונות, החלומות והסיפור שלכם.

עיצוב פנים ופיקוח עליון

שלב 2: תוכנית העמדה

מבט על של החלוקה הרעיונית, באמצעות רהיטים והזרימה

שלב 3: הדמיה פוטוראליסטית

ההדמיה תמחיש עבורכם את התוצר הסופי

שלב 4: תוכנית לביצוע

לאחר אישור התכנית, מתקדמים לשלב הביצוע. הנפקת תכניות לשטח בהתאם לצרכי הפרויקט: בנייה, אינסטלציה, חשמל, תאורה, תקרה, מיזוג פריסות

שלב 5: בחירת חומרים ואנשי מקצוע

כל פרויקט מתחיל בחומרי גמר עם תקן ישראלי ואנשי המקצוע המתאימים

שלב 6: פיקוח עליון

ליווי אישי ומקצועי שלי, כאן מודגש הניסיון המקצועי שצברתי ב-24 שנים

 

מאמרים נוספים

Previous
Previous

עיצוב חללים מסחריים